Verwerkingsopdracht:

  • Maak een rap (liedje) over het boek Spijt

  • Kies belangrijke momenten uit het boek en verwerk ze in het rap (liedje).

  • Voer het rapliedje uit vóór de klas.

Je mag de tekst  van bestaande liedjes niet in je werk voegen. Doe je dat toch, dan wordt jouw  bijdrage met het cijfer 1 beoordeeld.

Verwerking:

Oh, wat heb ik toch zoveel spijt

Ik voel mij een pedagoog zonder professionaliteit

Het komt allemaal door mijn nalatigheid

En van die leerlingen hun gekheid

Daardoor kon Jochem bij niemand iets kwijt

Blind was de voorzienigheid

Dit alles gebeurde op de avond van de gezelligheid

Dit draag ik mee tot in eeuwigheid

Want ik had nooit tijd

En nu twijfel ik aan mijn kwaliteit

Dit zeg ik in alle totaliteit

Oh, wat heb ik toch zoveel spijt

Want Jochem verdween tot in eeuwigheid..................

 

Leerdoel:

De lln. moeten aan de hand van het gelezen verhaal  passages in hun rapliedje kunnen verwerken.

Belang van het leerdoel:

Het bevorderen van de creativiteit en het denkvermogen tevens het gevoel van de lln. om het rapliedje te kunnen  componeren zingen/rappen. Uiteraard is het ook van groot belang dat ze de woorden correct schrijven, de juiste spelling en grammatica gebruiken.

Toetsen van het leerdoel:

De lln. de opdracht daadwerkelijk laten uitvoeren  en als docent de controle voeren over hun participatie en het product.

Geleerd:

Dat de lln. door deze verwerkingsopdrachten enorm veel leren bijvoorbeeld: pesten mag niet, want je beschadigd iemand soms voor het leven. Ze leren ook rijmen en liedjes schrijven en uiteraard ook samenwerken. Ze leren ook de drempelvrees overwinnen om iets te produceren en te presenteren.

Anders:

Ik zou het zo willen laten zoals de opdracht reeds is.

Ik heb deze verwerkingsopdrachten  reeds het vorig jaar en dit jaar laten uitvoeren in de stagelessen op school.  Ze waren een enorm succes geworden bij de lln. Ook de stagebegeleider heeft genoten van de  participatie en de presentaties van de lln.

 

Beoordelingsmodel:

  • Raplied verwerkt met passages uit het boek wordt gewaardeerd tussen een 6 en een10, zoniet dan is het maximale cijfer een 3.
  • Rapliedje vóór de klas uitvoeren wordt gewaardeerd tussen een 6 en een 10, zoniet dan is het maximale cijfer een 3.

Score: aantal punten x 9: 20 +1

 Beoordeling  volgens model:

  • Raplied verwerkt met passages uit het boek 10
  • Rapliedje vóór de klas opvoeren. 10

Cijfer: 10

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb